The Moment!

Vardags | 2012-06-20 | 15:07:12 Kommentera här! » 0 st

När jag hade gått min PW idag så hörde jag en smäll från vardagsrummet. Det var en fågel. Stackarn låg där ute alldeles omtumlad med 3katter runt sig. Som tur var så var jag snabb ut och tog den. Jag satte den på en tjock gren för att den skulle få hämta sig i lugn o ro.
Men......jag såg hur hjärtat bulltade som om det skulle hoppa ur den lilla kroppen. Slagen var så kraftiga att den lilla fågelns kropp nästan studsade vid varje slag.
De slog långsammare och långsammare och till slut sänkte fågeln sitt huvud och somnade.
Jag och Älva begravde fågeln i vårat land men precis när jag gick mot landet med fågeln i mina händer kom en STOR dagslända och satte sig på min axel.


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar: